img

E-mail marketing. Cz. 1 Zalety e-mail marketingu

Wśród wielu form marketingu bezpośredniego e-mail marketing zajmuje jedną z ważniejszych pozycji. Opiera się na wykorzystaniu narzędzia, którym dysponuje każdy przeciętny internauta, czyli poczty elektronicznej. To doskonały środek komunikacji na linii sprzedawca – odbiorca.

Kampania e-mail marketingowa
Właściwie przygotowane działania z zakresu e-mail marketingu w doskonały sposób wzmacniają pozycję danej marki. Pozwalają również zdobyć lojalnych klientów. Jeżeli myślimy o dobrych relacjach z klientami, e-mail marketing to z pewnością dobra droga do ich kształtowania i utrzymania. Kampanie e-mail marketingowe są nieodzowne, gdy pragniemy wzbudzić zainteresowanie klientów danym produktem lub usługą. Pozytywnie wpływają na wizerunek firmy.

Nic dziwnego, że tego rodzaju działania promocyjne wykorzystywane są bardzo często przez przedsiębiorstwa z rozmaitych branż. Koszt wdrożenia kampanii w stosunku do korzyści, jakie z niej płyną wcale nie jest duży. E-mail marketing należy do jednej z najbardziej opłacalnych form promocji. Inwestycja taka zwraca się bardzo szybko.

Zalety e-mail marketingu
Wysoki stopień zwrotu inwestycji stanowi z pewnością jedną z najważniejszych zalet e-mail marketingu, ale nie jedyną.

Kampanie e-mail marketingowe są bardzo łatwe do przygotowania. Istnieją różnorodne szablony graficzne i tekstowe, które ułatwiają zadanie. Korzystając z nich można szybko tworzyć nie tylko pojedyncze wiadomości mailowe skierowane do konkretnych osób, ale również rozbudowane kampanie mailingowe.

Ta forma promocji pozwala również dotrzeć do klienta w szybkim tempie. Wszak e-mail trafia do odbiorcy już w ciągu kilku sekund od wysłania. Istnieje możliwość bardzo szybkiej, niczym nieutrudnionej interakcji. E-mail marketing ułatwia kampanie typu real time marketing.

Taką formę promocji można w łatwy sposób skontrolować pod kątem skuteczności. Powstały specjalne programy umożliwiające analizę zarówno pojedynczych maili, jak i całej kampanii. Dzięki temu strategię można w późniejszym czasie udoskonalić.

E-mail marketing nie uznaje granic geograficznych i terytorialnych. Wiadomość mailowa trafi przecież równie szybko do klienta mieszkającego na tej samej ulicy, jaki do tego, który przebywa w innym kraju. Uniwersalność strategii mailingowej jest, więc ogromna.

Zobacz również