img

Trendy w biznesie i marketingu. Iść z prądem, czy pod prąd?

Wiele osób zakładających lub prowadzących już swoje biznesy zastanawia się, czy kierować się trendami. A może lepiej wyróżnić się wybierając zupełnie inny kierunek swoich działań? Czasami wstrzelenie się w dominujące trendy okazuje się prawdziwą żyłą złota, a odpowiedź na potrzeby rynku i konsumentów staje się drogą do sukcesu. Jednak niekiedy warto pójść pod prąd.

Nie czyń z trendów swojego bożka!
Na rynku zawsze znaleźć można tzw. nisze inwestycyjne. To te kierunki działalności, które są mało popularne wśród przedsiębiorców, a znajdują zainteresowanie wśród konsumentów. Trafienie w taką niszę może przynieść ogromne korzyści. Ogromną zaletą działania w niszy jest brak konkurencji. Jeżeli się ona pojawia, to nie przeraża swoim ogromem, jak w wielu popularnych strefach biznesu. Nie musisz, więc prowadzić nieustannego wyścigu z konkurencyjnymi przedsiębiorstwami. Masz ogromną szansę na zdobycie przewagi konkurencyjnej wprowadzając na rynek nowy produkt lub usługę. Zanim jednak zdecydujesz się na rzadko uczęszczaną ścieżkę, przeanalizuj rynek pod kątem zainteresowania proponowanymi przez Ciebie towarami lub usługami. Z pomocą przyjdą Ci odpowiednie badania marketingowe.

Korzystaj z trendów w marketingu, ale wybieraj je z głową!
Bez promocji trudno jest dzisiaj myśleć o osiągnięciu sukcesu. W marketingu także obowiązują pewne trendy. Nie oznacza to jednak, że musisz korzystać ze wszystkich możliwych nowinek. Odpowiedz sobie na pytanie, czy dany trend trafia w Twoją grupę docelową, czyli odbiorców Twoich produktów lub usług. Określone rodzaje promocji powinny być dostosowane do Twojej firmy. Nie próbuj na siłę naginać swojej działalności marketingowej do danego trendu. Takie działanie nigdy nie przyniesie pozytywnych skutków. Pamiętaj o tym, że decydując się na określony rodzaj działań promocyjnych inwestujesz swój czas i pieniądze. Zbyt pochopnie wybrane kampanie reklamowe czy typy promocji będą oznaczały po prostu wyrzucenie pieniędzy w błoto. Nie odzyskasz również straconego czasu.

Staraj się jednak być na bieżąco z obowiązującymi trendami w świecie marketingu. Będziesz mógł wówczas wybierać dla swojej firmy takie formy promocji, które aktualnie są na topie, ale jednocześnie odpowiadają rodzajowi biznesu, który prowadzisz.

Zobacz również