img

Jak założyć sklep internetowy?

Założenie własnego sklepu internetowego może wydawać się obecnie łatwym zadaniem. Sklepy online powstają przecież jak grzyby po deszczu. Jeżeli jednak pragniemy, aby nasz biznes przetrwał próbę czasu, zaczął przynosić zyski i osiągnął sukces musimy skupić się na kilku zasadniczych kwestiach i dopełnić kilku podstawowych formalności.

Analiza rynku i wybór strategii
Dokładna analiza rynku to pierwszy krok, który powinniśmy zrobić, zanim zaczniemy zakładać własną działalność gospodarczą. Dotyczy to również sklepów internetowych. Konkurencja w branży e-commerce jest ogromna. Aby się wyróżnić spośród istniejących już sklepów, należy dokonać wnikliwej analizy konkurencyjnych przedsiębiorstw. Jakie ceny proponują? Na jaką formę promocji stawiają? W jaki sposób prezentują swoje produkty? To jedne z wielu pytań, na które musimy odpowiedzieć.

Podstawą udanego biznesu jest przyjęcie odpowiedniej i wartościowej strategii. Stworzenie dobrego biznesplanu wiąże się z odpowiedzią na kolejne pytania. Do jakiej grupy docelowej chcemy skierować swoją ofertę? Czy nasz produkt jest w stanie rozwiązać jakieś problemy potencjalnych klientów? Co jest głównym celem naszej działalności?

Nazwa, domena, oprogramowanie
Odpowiednia nazwa, a co za tym idzie wybór właściwej domeny to jedna z kluczowych kwestii. Decyduje, bowiem o wyróżnianiu się wśród konkurencji, zapamiętywalności i pozytywnych skojarzeniach związanych z danym sklepem. Na etapie wyboru nazwy warto zastanowić się nad tym, czy powinna zawierać słowa kluczowy, czy jest to zbędne.
Bez odpowiedniego oprogramowania trudno wyobrazić sobie sprawne funkcjonowanie sklepu internetowego. Funkcjonalny panel administracyjny ułatwia podstawowe czynności związane z prowadzeniem sklepu. Wiele z nich można przyspieszyć oraz całkowicie zautomatyzować.

Niezbędne formalności
Lista formalności, które należy załatwić przy okazji zakładania sklepu internetowego jest dosyć długa. Pierwszym urzędem, do którego trzeba się udać jest urząd miasta lub gminy. Tam dokonujemy wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej oraz wybieramy zakres działalności według Polskiej Klasyfikacji Działalności. W Urzędzie Statystycznym należy wpisać sklep do Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej. Uzyskamy w ten sposób numer REGON. Niezbędna będzie także wizyta w Urzędzie Skarbowym, gdzie otrzymamy Numer Identyfikacyjny Podatnika oraz wybierzemy formę płatności podatku od dochodu.

Zobacz również