img

O SEO słów kilka

Każdy, kto posiada swoją stronę internetową czy bloga słyszał zapewne o SEO. Jest to skrót od sformułowania serach engine optimization, oznaczającego wszelkie działania zmierzające do zajęcia przez dany serwis internetowy najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwarek internetowych. Pozycjonowanie stron internetowych stanowi jeden z podstawowych elementów marketingu internetowego.

Pozycjonowanie oparte jest o istniejący algorytm wyszukiwarek i dostosowaniu do nich kodów serwisów. Ciągłe poznawanie mechanizmów rządzących wyszukiwarkami pozwala na znaczną poprawę pozycji danej strony na liście wynikowej.

Off-page, czyli pozycjonowanie
Pozycjonowanie to dążenie do tego, aby konkretna strona zajmowała jedno z czołowych miejsc w wynikach wyszukiwania dla konkretnej frazy. Początkowo pozycjonowanie nie nastręczało zbyt wielu trudności. Autorzy podawali słowa kluczowe w nagłówku strony, a kolejność wyników wyszukiwania była rezultatem analizy tych słów kluczowych. Autorzy stron bardzo szybko zaczęli wykorzystywać słowa kluczowe i manipulować wynikami wyszukiwarek. Dziś wyszukiwarki analizują nie tylko nagłówki strony, ale przede wszystkim treść serwisu. Dlatego tworzenie treści zawierających odpowiednie słowa kluczowe stało się tak istotne.

On-page, czyli optymalizacja strony internetowej
Optymalizacja obejmuje zarówno wszelkie zmiany związane z treścią serwisu, jak i modyfikacje dotyczące kodu źródłowego strony. Treść strony powinna być zaktualizowana pod kątem fraz, które mają być stosowane w ramach kampanii marketingowej. Oznacza to konieczność umieszczenia w treści tzw. słów kluczowych. Ich stworzenie to główne zadanie SEO copywriterów. Odpowiednio dostosowane muszą być również same tytuły i nagłówki.
Od zmian w kodzie źródłowym strony zależy indeksowanie oraz klasyfikacja w wyszukiwarkach internetowych. Serwis jest dostosowywany do standardów W3C. Warstwa logiczna znajdująca się w strukturze dokumentu jest oddzielana od warstwy prezentacji. Pojawiają się przyjazne adresy. Znikają powielone treści. Stosowane jest tzw. głębokie linkowanie, czyli linki prowadzące do konkretnej podstrony lub elementu danego serwisu.

Zobacz również