img

E-mail marketing. Cz. 2 Co e-mail marketing ma wspólnego z SEO?

Zarówno e-mail marketing, jak i działania SEO są formą promocji firmy w sieci. Nie jest to jednak jedyny wspólny mianownik tych dwóch popularnych strategii marketingowych. Chociaż działają one na zupełnie innych zasadach, opierają się jednak na wielu podobnych elementach. Co zatem e-mail marketing ma wspólnego z SEO?


Najważniejszy jest odpowiedni początek
Kluczowe znaczenie dla zdobycia zainteresowania odbiorców, a co za tym idzie dla pozyskania potencjalnego klienta ma właściwe rozpoczęcie komunikatu. W przypadku e-mail marketingu tym początkiem jest temat wiadomości i tzw. prehearder, czyli pierwsze zdanie, które wyświetla się pod tematem. Analogicznie w przypadku SEO wstępem jest title i meta tagi. To właśnie do tych elementów należy przywiązywać największą uwagę. Ich odpowiednie skonstruowanie pozwoli zachęcić odbiorcę do zaangażowania się w treść i poznania całej oferty.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek
SEO zmierza do optymalizacji stron internetowych w taki sposób, aby były one bardziej widoczne dla wyszukiwarek. Zasady SEO można, a nawet trzeba wykorzystywać również w kampaniach e-mail marketingowych. Newslettery także mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Konieczne jest jednak zawarcie odpowiednich słów kluczowych w tekście oraz w nagłówkach, a także dodawanie do grafik tekstów alternatywnych. Dzięki takim działaniom skuteczność kampanii mailowej staje się wyższa.

Generowanie leadów
Za tworzenie leadów odpowiada nie tylko pozycjonowanie stron. E –mail marketing również jest za ich tworzenie odpowiedzialny. Wykorzystując newslettery można dotrzeć do bardzo szerokiej grupy potencjalnych klientów. Co ważne, w większości przypadków stanowić oni będą naszą grupę docelową, czyli najbardziej zainteresowaną naszymi towarami lub usługami. Doskonałym sposobem na zwiększenie zasięgu jest umożliwienie odbiorcom udostępniania treści zawartej w mailach na popularnych portalach społecznościowych. Wystarczy w treści wiadomości umieścić stosowną ikonę. Aby jednak odbiorca zechciał naszą ofertę skierować do innych osób, powinien mieć do tego solidne powody. Powinniśmy mu je sami dostarczyć.

E-mail marketing oraz SEO na pewnych płaszczyznach przenikają się i uzupełniają, a w ten sposób umożliwiają skuteczniejsze i bardziej efektywne docierania do odbiorców.

Zobacz również